Klacht procedure Kraamzorg Babylief

Heeft u een klacht over onze diensten of dienstverlening, dan willen we dat graag van u horen zodat Kraamzorg Babylief haar dienstverlening nog meer kan verbeteren. Bijvoorbeeld als u vindt dat een van onze medewerkers niet zorgvuldig is omgegaan met uw persoonlijke gegevens of omdat er in uw ogen een onjuiste handeling is verricht. Daarom heeft Kraamzorg Babylief een klachtenregeling.

Heeft u een klacht dan bent u meestal al geholpen door daar met een medewerker over te praten. Komt u er samen niet uit dan kunt u contact opnemen met de manager van Kraamzorg Babylief. In sommige gevallen kan het zijn dat dit gesprek niet naar tevredenheid uw klacht oplost en daarom kunt u daarna u klacht indienen bij de klachtencommissie. De klachtencommissie bestaat tenminste uit twee leden en een voorzitter. De voorzitter is niet werkzaam voor Kraamzorg Babylief zodat hiermee de onafhankelijkheid van de commissie gewaarborgd blijft.

Algemene Voorwaarden

Lees voordat u een klacht indient de algemene voorwaarden door.

Wie kan de klacht indienen?

Alle cliënten van Kraamzorg Babylief kunnen een klacht indienen.

Hoe kunt u een klacht indienen?

Wie kan de klacht indienen?

Alle cliënten van Kraamzorg Babylief kunnen een klacht indienen.

 

Hoe kunt u een klacht indienen?

U kunt een klacht per brief of e-mail sturen naar de klachtencommissie.

Het e-mailadres is: klachten@kraamzorg-babylief.nl

Uw brief kunt u sturen naar:

Klachtencommissie Kraamzorg Babylief

Bizetstraat 30

2625 AX Delft

 

In uw brief of e-mail legt u het volgende uit:

  • Waarom u een klacht wilt indienen;
  • Waar de klacht over gaat;
  • Over wie en waarom u klaagt;
  • Wat er precies is gebeurd;
  • Wanneer en waar dit was;

Alleen bij een volledige en duidelijke klacht kan deze door de commissie in behandeling worden genomen.

Omdat de zorg kort durend is, is het belangrijk dat u niet te lang wacht met het indienen van uw klacht. De klacht moet in ieder geval binnen 3 maanden na datum van de gebeurtenis waarover u klaagt in het bezit zijn van de Klachtencommissie.

Wat doet de klachtencommissie?

De secretaris van de klachtencommissie stuurt u binnen werkdagen na ontvangst van uw klacht een ontvangstbevestiging. Degene over wie u klaagt en zijn of haar leidinggevende ontvangen een kopie van de klacht. De leidinggevende neemt binnen twee weken na bevestiging van de klacht contact met u op over de inhoud en de afhandeling van uw klacht. Als dit gesprek niet het gewenste resultaat heeft, dan neemt de secretaris van de klachtencommissie contact met u op. Indien nodig wordt u uitgenodigd voor gesprek. In overleg wordt besproken of bij dit gesprek het gewenst is om de degene over wie de klacht gaat en leidinggevende ook worden uitgenodigd.

De klachtencommissie bekijkt of uw klacht terecht is en geeft hierover haar onafhankelijke advies aan de leidinggevende van Kraamzorg Babylief. De leidinggevende van Kraamzorg Babylief zal u binnen 4 weken naar het advies van de commissie een brief schrijven waarin staat of zij het eens is met het oordeel van de klachtencommissie en eventueel welke maatregelen er getroffen zullen worden. Wanneer er redenen zijn voor uitstel, dan krijgt u dat te horen. Er is hoogstens vier weken uitstel mogelijk.

Zijn er kosten verbonden aan het indienen van een klacht?

De behandeling van de klacht door de klachtencommissie van Kraamzorg Babylief is gratis. De kosten voor de door u ingeschakelde deskundigen, reiskosten en administratieve kosten, zijn wel voor uw rekening.